Organizare DEPARTAMENTELE CONSILIULUI BAROULUI

Departament

ADMINISTRAȚIE INTERNĂ

Competențe

  • Coordonarea activităţii salariaţilor, secretariatului şi a prestatorilor de servicii ai Baroului
  • Stabilirea, prin fișa postului, a atribuțiilor salariaților, organigramei și regulamentului de ordine interioară
  • Coordonarea şi supravegherea Filialei Cluj a Casei de Asigurări a Avocaţilor
  • Coordonarea şi supravegherea societăţii ADVOSERV SRL
  • Coordonarea relaţiilor cu furnizorii de utilităţi ai Baroului
  • Pregătirea Adunărilor Generale și a ședințelor de consiliu
  • Verificarea achitării de către avocaţi a taxelor şi a cotizaţiilor faţă de Barou, Filiala CAA și UNBR

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Flavia Ioana MAIER
  • Consilieri membri: avocat Anca Daniela BACIU, avocat Horațiu Adrian BODEA, avocat Voicu Dumitru SÂRB
Departament

ADMINISTRAȚIE EXTERNĂ ȘI RELAȚII EXTERNE

Competențe

  • Coordonarea relaţiilor cu UNBR şi cu celelalte Barouri membre ale UNBR
  • Coordonarea relaţiilor cu instituţiile administraţiei publice locale, judeţene şi centrale
  • Coordonarea relaţiilor cu instituţiile cu care avocaţii membrii ai Baroului Cluj sau Baroul ca organizaţie profesională intră în legătură (instanţe, parchete, poliţie, precum şi toate celelalte instituţii sau organizaţii)
  • Gestionarea relaţiilor cu toate instituţiile, organismele sau barourile din străinătate, reprezentarea Baroului Cluj în faţa acestora

Responsabili

  • Consilieri coordonatori: avocat Flavia Ioana MAIER (relații naționale) și avocat Anca Daniela BACIU (relații internaționale)
  • Consilier membru relații naționale: avocat Ioana Veronica VARGA
  • Consilieri membri relații internaționale: avocat Mirel IONESCU, avocat Călin Viorel IUGA, avocat Bianca Denisa RACOLȚA, avocat Voicu Dumitru SÂRB
Departament

RELAȚII CU MEMBRII BAROULUI CLUJ

Competențe

  • Verificarea cererilor avocaţilor adresate Consiliului cu propuneri de soluţionare (verificarea tuturor dosarelor privind înfiinţarea, modificarea sau încetarea formelor de exercitare a profesiei, a convențiilor de grupare sau conlucrare profesională)
  • Verificarea cererilor avocaţilor legate de Statut şi de calitatea de avocat (suspendări, incompatibilităţi, nedemnităţi, încetarea calităţii etc.)
  • Verificarea cererilor de transfer
  • Verificarea cererilor de înfiinţare de sedii secundare şi puncte de lucru şi controlul avizării şi al funcţionării acestora
  • Supravegherea întocmirii cu corectitudine şi la timp a Tabloului Avocaţilor şi publicarea lui conform Legii, precum şi comunicarea Tabloului cu toate instituţiile
  • Reactualizarea Tabloului avocaților ori de câte ori este necesar
  • Verificarea evidenței punctelor de pregătire profesională a avocaților
  • Verificarea situatiei asigurărilor profesionale

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Victor RUSA
  • Consilier membru: avocat Dan-Sebastian CHERTES
Departament

PUBLICITATE, CONCURENȚĂ NELOIALĂ ȘI NOI TEHNOLOGII

Competențe

  • Verificarea cererilor formulate de formele de exercitare a profesiei adresate Consiliului cu privire la avizarea adreselor de internet și a site-urilor de prezentare
  • Verificarea din oficiu sau la cerere a adresei de internet a formelor de exercitare ale profesiei şi evaluarea paginilor acestei adrese în vederea eliminării de îndată a menţiunilor şi legăturilor ale căror conţinut şi formă sunt contrare principiilor esenţiale ale profesiei de avocat sau pentru inserarea celor obligatorii
  • Verificarea din oficiu sau la cerere a respectării regulilor privitoare la celelalte modalități de publicitate a formelor de exercitare a profesiei
  • Promovarea și apărarea simbolurilor profesionale
  • Verificarea și sesizarea aspectelor de concurență neloială apărute în exercitarea profesiei de avocat
  • Identificarea oportunităților și riscurilor pe care noile tehnologii (inteligența artificială, automatizarea, serviciile de stocare în cloud etc.) le aduc profesiei de avocat, precum și a soluțiilor ce pot fi luate de avocați pentru întărirea securității cibernetice

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Călin Viorel IUGA
  • Consilier membru: avocat Luiza Iuliana BUDUȘAN 
Departament

PREGĂTIRE ȘI PERFECȚIONARE PROFESIONALĂ

Competențe

  • Coordonarea pregătirii profesionale a stagiarilor în cadrul organizat de Barou, INPPA - Centrul Teritorial Cluj şi de INPPA
  • Organizarea de seminarii, colocvii și conferințe profesionale pentru pregătirea avocaţilor definitivi
  • Asigurarea unui sistem de informare legislativă şi de doctrină
  • Colaborarea cu Centrul Teritorial INPPA Cluj și INPPA pentru organizarea examenelor de admitere în profesie și obținerea titlului de avocat definitive

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Călin BUDIȘAN
  • Consilieri membri: avocat Mirel IONESCU, avocat Septimiu Ioan PUȚ, Claudiu Octavian ULICI, Ioana Veronica VARGA
Departament

FINANCIAR

Competențe

  • Verificarea modului de gestionare a fondurilor Baroului şi urmărirea hotărârilor Consiliului Filialei CAA Cluj
  • Stabilirea necesităţii şi oportunităţii investiţiilor făcute de Barou şi avizarea celor propuse de Consiliului Filialei CAA Cluj
  • Prezentarea Consiliului, spre aprobare, anterior Adunării Generale ordinare a proiectului de buget al Baroului și a bugetului efectiv realizat al Baroului pentru anul încheiat, cu detalierea fiecărei categorii de cheltuieli, cu sprijinul serviciului financiar-contabil al Baroului
  • Analiza cererilor de sponsorizare și a altor cereri financiare

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Marius Ioan FLOARE
  • Consilieri membri: avocat Voicu Dumitru SÂRB, avocat Ioana Veronica VARGA 
Departament

CONTENCIOS, LITIGII

Competențe

  • Asigurarea apărării intereselor şi reprezentării Baroului şi, la cerere, a U.N.B.R. în litigiile în care acestea sunt părţi
  • Prezentarea în faţa Consiliului a situaţiei litigiilor, conform cu evoluția acestora

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Septimiu Ioan PUȚ
  • Consilieri membri: avocat Marius Ioan FLOARE, avocat Victor RUSA
Departament

ASISTENȚĂ JUDICIARĂ

Competențe

  • Coordonarea activităţii de asistenţă judiciară din oficiu și a curatorilor speciali
  • Verificarea cererilor de asistenţă judiciară formulate de către instanţe şi de jusitiţiabili
  • Coordonarea relaţiilor cu instanţele, parchetele, organele de cercetare penală şi organele administraţiei publice, privind asistenţa juridică din oficiu
  • Coordonarea verificării cererilor de înscriere în registrele SAJ și de curatori speciali, a actualizării și a comunicării acestora

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Dan-Sebastian CHERTES
  • Consilier membru: avocat Bianca Denisa RACOLȚA
Departament

SESIZĂRI, RECLAMAȚII, DISCIPLINĂ

Competențe

  • Verificarea sesizărilor şi reclamaţiilor terţilor cu privire la activitatea membrilor Baroului Cluj
  • Verificarea aspectelor disciplinare şi propunerea măsurilor care urmează a fi luate
  • Sesizarea din oficiu în cazul constatării săvârșirii de fapte ce pot constitui încălcări ale Legii și/sau Statutului
  • Soluționarea contestațiilor împotriva deciziei decanului de restituire a onorariilor
  • Analizarea oportunității declarării căii de atac împotriva soluțiilor date de instanțele disciplinare
  • Redactarea acțiunii disciplinare de către consilierul desemnat cu cercetarea disciplinară

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Luiza Iuliana BUDUȘAN
  • Consilieri membri: avocat Horațiu Adrian BODEA, avocat Călin BUDIȘAN, avocat Dan Sebastian CHERTES, avocat Călin Viorel IUGA
Departament

APĂRAREA PROFESIEI

Competențe

  • Preluarea şi sistematizarea informaţiilor primite de la membrii Baroului Cluj cu privire la orice aspecte care ţin de exercitarea fără drept a profesiei
  • Redactarea plângerilor penale, a reclamaţiilor, sesizărilor şi a oricăror altor petiţii împotriva persoanelor ce exercită fără drept profesia de avocat în circumscripția Baroului Cluj sau cu efecte în această circumscripție, urmărirea acestor lucrări şi a modului de soluţionare
  • Sesizarea consiliilor barourilor pe raza cărora se exercită fără drept profesia de avocat, în măsura în care consiliul Baroului Cluj a fost inițial sesizat cu o astfel de plângere
  • Asigurarea apărării intereselor şi reprezentării Baroului şi a UNBR în aceste litigii
  • Prezentarea în faţa Consiliului a situaţiei litigiilor, conform cu evoluția acestora
  • Arhivarea tuturor materialelor primite de la alte instituţii cu privire la acest aspect

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Bianca Denisa RACOLȚA
  • Consilieri membri: avocat Călin BUDIȘAN, avocat Luiza Iuliana BUDUȘAN, avocat Claudiu Octavian ULICI
Departament

INIȚIATIVĂ LEGISLATIVĂ ȘI INTEGRARE EUROPEANĂ

Competențe

  • Inițierea de proiecte legislative noi sau de modificare a legislației existente, care vin în sprijinul îmbunătățirii organizării și exercitării profesiei de avocat și a oricăror activități conexe exercitării acesteia
  • Exprimarea punctului de vedere al Baroului cu privire la proiectele legislative care au legătură cu profesia de avocat, care pot avea incidență asupra acesteia sau care privesc modificări ale legislației primare (coduri, legi organice de reglementare a unor domenii de interes general)
  • Analizarea cererilor privind inițiative legislative transmise de membrii Baroului
  • Colaborarea la nivel instituțional cu departamentele de inițiativă legislativă din alte barouri sau de la nivelul UNBR
  • Analiza legislației și jurisprudenței europene (decizii ale CEDO, CJUE) și formularea de informări periodice, atunci când se consideră necesar, cu privire la relevanța acestora în dreptul intern

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Ioana Veronica VARGA
  • Consilieri membri: avocat Luiza Iuliana BUDUȘAN, avocat Dan Sebastian CHERTES, avocat Flavia Ioana MAIER, avocat Claudiu Octavian ULICI
Departament

PROTOCOL ȘI ORGANIZAREA DE EVENIMENTE

Competențe

  • Organizarea evenimentelor tradiționale ale Baroului: 8 Martie, Zilele Baroului Cluj, Pomul de Crăciun, Microrevelionul Avocaţilor
  • Organizarea de activități extraprofesionale şi caritabile
  • Organizarea conferințelor profesionale în colaborare cu INPPA Cluj și/sau cu alte entități
  • Organizarea de evenimente social-culturale și sportive
  • Organizarea oricăror alte evenimente profesionale sau extraprofesionale decise și/sau încuviințate prin hotărâre de Consiliu
  • Stabilirea calendarului anual al evenimentelor cu proiect de concept și buget

Responsabili

  • Consilier coordonator: avocat Voicu Dumitru SÂRB
  • Consilieri membri: avocat Anca Daniela BACIU, avocat Horațiu Adrian BODEA
Departament

MASS MEDIA

Competențe

  • Menținerea unei comunicări periodice și constante cu mass media, prin comunicate de presă și/sau organizarea unei conferințe de presă
  • Sesizarea, din proprie inițiativă sau la propunerea oricărui membru al Consiliului, a membrilor Consiliului cu subiectele față de care Baroul ar trebui să își exprime oficial o poziție

Responsabili

  • Consilier coordonator și purtător de cuvânt: avocat Victor RUSA
  • Consilieri membri: avocat Luiza Iuliana BUDUȘAN, avocat Claudiu Octavian ULICI