Organizare BAROUL CLUJ

Identitate

Baroul Cluj este organizat şi funcţionează în baza Legii nr. 51/1995, republicată, în cadrul Uniunii Naţionale a Barourilor din România, succesoarea de drept a Uniunii Avocaţilor din România.

Baroul Cluj este entitate de interes public, cu personalitate juridică, fără scop patrimonial, cu buget și patrimoniu propriu.

Conducerea Baroului Cluj

În conformitate cu prevederile art. 50 alin. 1 din Legea nr. 51/1995 organele de conducere ale Baroului Cluj sunt:

Adunarea generală se întrunește în sesiune ordinară, anual, la o data stabilită de Consiliul Baroului Cluj și adusă la cunoștința membrilor baroului.

Adunarea generală extraordinară poate fi convocată de comisia de cenzori precum și la cererea a peste o treime din totalul membrilor baroului.

Organizarea adunării generale este în sarcina consiliului baroului.

Decanul Baroului Cluj este ales, potrivit art. 51 alin. 2 lit. b) din Legea nr. 51/1995 de Adunarea generală a baroului pe o perioadă de 4 ani dintre avocații cu vechime în profesie de cel puțin 10 ani și o vechime de cel puțin 5 ani în cadrul Baroului Cluj.

Consiliul Baroului Cluj este format, potrivit art. 55 alin. 1 din Legea nr. 51/1995 din 15 membri aleși de Adunarea generală a baroului pe o perioadă de 4 ani dintre avocații cu vechime neîntreruptă în profesie de cel puțin 8 ani. Decanul şi prodecanul se includ în acest număr.

În cadrul Baroului Cluj îşi desfăşoară activitatea și următoarele comisii:

Comisia de cenzori a Baroului Cluj este formată, potrivit art. 50 alin. 2 din Legea nr. 51/1995 și art. 72 alin. 1 din Statutul profesiei de avocat, din 3 membri aleși de Adunarea generală a baroului pe o perioadă de 4 ani dintre avocații cu o vechime neîntreruptă în profesie de cel puțin 8 ani. Aceștia exercită controlul financiar al Baroului.

Comisia de disciplină a Baroului Cluj este formată, potrivit art. 50 alin. 2 din Legea nr. 51/1995 și art. 269 din Statutul profesiei de avocat, din 7 membri aleși de Adunarea generală a baroului pe o perioadă de 4 ani dintre avocații cu vechime în profesie de cel puțin 10 ani. Comisia de disciplină a baroului este coordonată de un preşedinte ales de către membrii acesteia.

Baroul Cluj-6313

Conducerea și organizarea activității

Conducerea și organizarea activității Baroului Cluj între adunările generale este asigurată de consiliul și decanul baroului.

Prin Hotărârea nr. 121/13.09.2018, Consiliul Baroului Cluj a adoptat un nou Regulament de funcționare. Prin Hotărârea nr. 130/10.05.2022, acest Regulament a fost actualizat.

Detalii asupra componenței departamentelor Consiliului și a atribuțiilor aferente acestora regăsiți în secțiunea dedicată acestora.

Aparatul administrativ al Baroului Cluj este format din:

 

Secretariat Consiliu: Raluca PETRUȚ

Secretariat Barou: Ioana HOSSU, Diana GALOȘ, Andreea CÎMPEANU

Serviciu Contabilitate: Adela FILIP

Casierie: Csilla PALAGYI, Mihaela DUMA

Administrare sediu: Ovidiu BRICI

Garderobă: Mihaela MÎNDRU

Serviciul de curățenie: Jenica CSEREI